søndag den 25. august 2013

"Beautiful British Columbia".. Bogstaveligt talt.

Så er jeg ankommet til Vancouver og det er over al forventning. Her er b-e-a-uutiful!
Byen er så idyllisk som noget andet, omringet af den smukkeste natur, man kan forestille sig.

Jeg har på to dage fået så mange indtryk, men hvad der har fanget min opmærksomhed mest er de mange unge hjemløse der sidder på gaden - jeg har bildt mig selv ind at de måske gør det frivilligt - og miljøbevidstheden - der er recycling-skraldespande over hele byen, hvilket nærmest gør det umuligt at være et miljøsvin :)

På ankomstdagen, dvs. i fredags, blev jeg hentet af min veninde, Karen, i lufthavnen, og vi brugte dagen sammen på at vandre byen tynd, hvilket godt kunne mærkes i benene sidst på dagen! Vi var blandt andet helt nede ved spidsen af Vancouver i et område, som hedder Stanley Park, hvor jeg for alvor så det smukke bjerglandskab, som jeg har set frem til at se i årevis nu. Det var episk.

I går vågnede jeg som følge af jetlag alt for tidligt, men fik til gengæld en masse ud af dagen; gåtur rundt i byen, en tur i Vancouver Aquarium, hvor vi blandt andet fik set delfintræning og hvaler, samt kayaking nede ved stranden, hvilket var en sindsyg oplevelse (bare rolig - jeg faldt ikke i) :)

I dag, søndag, står på afslapning, men i morgen skal vi ud og hike inden vi, tirsdag, flytter ind på campus, hvilket jeg glæder mig ubeskriveligt meget til!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar