tirsdag den 17. september 2013

Tilbage til hverdagen - på den fede måde!

Nu har jeg snart været i skønne Canada i en måned og man må sige at jeg allerede har fået en på opleveren!

I weekenden var vi - som I dansker-gruppen - på vores første tur og turen gik til Vancouver Island. Nok den smukkeste ø i verden!
Turen derhen varede 8 timer så man fik hurtigt følelsen af at være på roadtrip hvilket var feeedt. På vejen derover så vi massevis af ubeskriveligt smukke naturområder, hvilke jeg ikke vil glemme lige foreløbigt.


Da vi endelig ankom til Tofino blev jeg meget overrasket over hvor lille byen var, hvilket dog ikke var negativt da jeg har håbet på at få en lokal oplevelse på et eller andet tidspunkt. Vi boede i et privat-hjem, som også fungerede som et hostel, hos en smilende og humoristisk canadier. 
I løbet af de tre dage fik vi rigtig hygget og kom endnu tættere ind på hinanden end vi allerede var, men hvad jeg mest vil huske turen for var da vi surfede om lørdagen! Det var episk (undskyld udtrykket Mitch)!
Ligesom da jeg var i Afrika aftalte jeg med mig selv at jeg ikke ville misse nogle oplevelser imens jeg var væk, uanset hvor grænseoverskridende de måtte være. Den aftale levede jeg i den grad op til i Tofino!
Surfing har aldrig været noget jeg troede jeg ville kunne lide og ærligt talt skræmmer det mig lidt hvor nemt det er at drukne når man surfer. Dette glemmer du dog når du for første gang surfer på bølgerne og føler dig "on top of the world"! Det er med garanti ikke sidste gang jeg prøver det.



Udover weekendens Tofino-tur, var det siiiindsygt godt vejr i Vancouver hele sidste uge, så en tur på stranden i downtown Vancouver kunne selvfølgelig ikke undgås. Det var sådan en mærkelig følelse at ligge på stranden og tappe-svede i Canada - det havde jeg ikke set som en mulighed da jeg tog afsted! Men skønt var det og man må sige at de har nogle super-duper strande herovre!


Selvom det er dejligt til tider at få mulighed for at slappe af i "min" seng, "derhjemme", med min computer på skødet, må jeg indrømme at jeg nyder at der heletiden sker noget og jeg bare på én dag kan nå at opleve tusindvis af nye, spændende og sjove ting. Canada er fantastisk!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar